صفحه اصلی > اخبار : دومین رویداد بین المللی الف تا افتتاح شد

دومین رویداد بین المللی الف تا افتتاح شد

دومین رویداد بین المللی الف تا افتتاح شد

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش از آغاز به کار دومین رویداد بین‌المللی الف تا در برج میلاد تهران خبرداد و گفت: تعداد 62 مدرسه دربخش مدارس پیشتاز و85 معلم در بخش تک تجربه در این رویداد سه روزه از سراسر کشور شرکت کرده که درمحل مجموعه نمایشگاه‌های برج میلاد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش دبیرخانه دومین رویداد بین المللی الف‌تا، علی پارسانیا با بیان اینکه تعداد 30 معلم دربخش روش‌های تدریس زنده درمعاونت ابتدایی متوسطه اول و متوسطه دوم با هم به رقابت می پردارند، ابراز داشت: مدارس پیشتازایده و تجربه خود را به صورت تصویری و نوشتاری درلایت باکس‌هایی که برای هر غرفه طراحی و نصب شده به نمایش گذاشتند تا از این طریق تجربه خود را با بازدید کنندگان به اشتراک بگذارند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهند.

وی با اشاره به بخش تک تجربه‌ها که هرمعلم به صورت انفرادی برای انتقال تجربه خود درآن شرکت نموده است، افزود: شرکت کنندگان در این بخش هم همچون بخش مداذس پیشتازتجربه خود را با فرم‌های متفاوت به نمایش گذاشتند و بازدید کنندگان می‌توانند بخشی از تجربه غرفه دار را مشاهده کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش دراجرایی سازی سند تحول بنیادین و دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین از حضور بخش دیگری به نام تجربه نوردی خبرداد و ابراز داشت: درتجربه‌نوردی، صاحبان تجربه، تجربه خود را در این بخش ارائه می‌دهند که در انتها توسط کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و تحلیل می‌شود.

علی پارسا نیا گفت: بخش‌های دیگری همچون حلقه‌های حل مسئله که درآن پروژه‌های مشترک بین مدارس تعریف می‌شود، حامیان مدارس اعم از محتوایی و فکری، مالی و اقتصلدی برای مدارسی که احساس نیاز دارند و خیرین مدرسه یار که در قالب کمک‌های فکری و محتوایی کمک‌رسان مدارس هستند دراین رویداد درحال فعالیت هستند.

وی هدف ازبرگزاری این رویداد را شناخت نمادهای تحولی برای ساخت قله‌ها ودر نهایت ایجاد هنجارهای الگوهای تربیتی برشمرد وخاطر نشان کرد: حدود 108 هزار اثر د حوزه تجارب مدرسه‌ای به این رویداد فرستاده شده است. رویداد بین المللی «الف تا» (الفبای تحول آموزش و پرورش) که از امروز در محل مجموعه نمایشگاه‌های برج میلاد آغاز شده است و تا 23 شهریور ماه ادامه دارد و با سه هدف «الگو سازی و قله سازی از قهرمان‌های هویتی تربیتی کشور و قدردانی از آنها»، «به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» و «امیدآفرینی در نظام آموزشی» ادامه دارد.

پست های مرتبط

معاون هماهنک کننده سپاه پاسداران: الف تا دوره کارورزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران ضمن انتقاد به عدم حضور صددرصدی دانشجویان دانشگاه…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

معاون سازمان صدا وسیما: الف تا سراسر امید، پویایی و جذابیت است

معاون سازمان صداوسیما در حاشیه بازدید از دومین رویداد ملی الف تا…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش: رویداد الف تا به قوت خود باقی خواهد ماند

به گزارش دبیرخانه رویداد ملی الف‌تا، حجت الله الماسی درحاشیه بازدید از…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

  1. خیلی بهتر میشه اگر سال آینده جشنواره الگوهای نوین یاددهی-یادگیری جدای از تجربیات الفتا باشه تا داوری دقیق تر صورت بگیره و نظم بیشتری وجود داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید