به نام خدا سلام به شما مهربانان، سلام به شمایی که دغدغه مند آموزش هستید. امیدوارم حالتون خوب باشه. میخوام شما را ببرم به داستان زندگی آموزشی ام، پس خوشحال میشم که همراهم باشید تا آخر داستان. از وقتی که در رشته قرآنی فارغ التحصیل شدم دوست داشتم یک کار متفاوت و متنوع نسبت به آموزش قرآن داشته باشم و همیشه هم دنبال کارهای خلاقانه و نوآورانه بودم و کارهای قرآنی را خیلی دوست داشتم و با این هدف وارد عرصه آموزش قرآن شدم، از آنجایی که استخدام نبودم وارد مدرسه غیر انتفاعی شدم و به عنوان معاون پرورشی و معلم قرآن مشغول به کار شدم در اولین سال تدریسم با توجه به هدفی که داشتم اومدم هر کدام از قواعد قرآنی را با داستان ،شعر و دست سازه برای بچه ها تدریس کردم و خداروشکر با استقبال بینظیری از طرف دانش آموزان و والدین آن ها رو برو شدم طوریکه نه تنها کلاس قرآن تبدیل به کلاس شاد، پویا، متنوع و متفاوت از سایر کلاس ها شد بلکه از نظر تربیتی و اخلاقی نیز بچه ها تحت تأثیر قرار گرفتند طوریکه در مدت چند سال تدریسم خیلی از بچه ها نماز خوان و با حجاب شدند و حتی خانواده هایشان نیز تحت تأثیر قرار گرفته بودند و بچه ها من را به عنوان یک الگوی خوب قبول داشتند. وقتی دیدم این کارها و روشهای خلاقانه نتایج خوبی را به ارمغان آورده است به مدرسه خودم بسنده نکردم و به مناطق محروم رفتم چون احساس می کردم در آن مناطق نیاز بیشتری به من هست و باید کارهای جهادی و مؤثری در آن مناطق انجام دهم که خداروشکر با بچه های معصوم و دوست داشتنی کار کردم و دنبال شناسایی بچه های بازمانده از تحصیل رفتم،وقتی آشنا شدم دیدم که آن بچه ها معلولیت ذهنی دارند ولی آموزش پذیر هستند که خداروشکر تا الآن بچه های معلول تعدادی از حروف الفبا را یاد گرفتند و این آموزشها موقتی نیست و ادامه دار هستند. اما برگردم به عقب، گفتم که دنبال کارهای خلاقانه و نوآورانه بودم به همین جهت با یاری خداوند آنچه که به ذهنم می رسید و ایده ای که در ذهنم داشتم را با آزمون و خطا انجام دادن و تحقیق و پژوهش به مرحله ثبت اختراع رسید و گواهی ثبت اختراع دریافت کردم حالا فایده اش چی بود؟ وقتی در کلاس برای بچه ها مطرح کردم خیلی استقبال کردند و گفتند ما هم می خواهیم ایده هایمان را با تحقیق و پژوهش تبدیل به اختراع کنیم که خدا رو شکر بچه ها دارند در تابستان ایده های خود را تبدیل به اختراع می کنند اما چندین ماه طول میکشد.وقتی دیدم این کارها نتیجه بخش بوده ،به صورت مجازی با معلمان دیگر این روش ها را به اشتراک گذاشتم که آنها با استفاده از این روش ها در کلاسهای خود نتایج و خروجی خیلی خوبی داشتند طوریکه گزارش کار خود را برای من می فرستادند و باعث خوشحالی و انگیزه بیشتر من شد، بعد از این کارها تصمیم گرفتم با کمک خداوند کتابی بنوسم که شامل ۲۲ بخش است و هربخش هر کدام از قواعد قرآنی را به صورت داستان، شعر،نمایش و دست سازه برای معلمان ابتدایی توضیح داده شده است که هدف از نوشتن کتاب، آشنایی معلمان عزیز نسبت به روشهای خلاق قرآنی است که با استفاده از این روش های خلاق ،کلاس قرآن خود را تبدیل به کلاسی پویا، با انگیزه، متفاوت و سرشار از ذوق و علاقه بیشتر دانش آموزان نسبت به درس قرآن می کنید. ممنونم که داستان زندگی آموزشی من را خواندید. راستی یک هدیه برای شما همکاران عزیزم دارم،این کتاب با عنوان(راهنمای آموزش تدریس خلاقانه قرآن ) هدیه من به شماست.امیدوارم بهترین استفاده از این کتاب را داشته باشید و بهترین روش های تدریس خلاق قرآن را به بچه های عزیز و دوست داشتنی این مرزوبوم استفاده کنید که هم کلاس قرآن جذابی داشته باشید و هم اینکه دیگه قرآن،کتاب مقدسمون خدانکرده مهجور نباشد.