دانش آموز ضعیف معنی ندارد و دانش آموزی ضعیف است که پایه خوبی ندارد و روش درس خواندن را نمی داند. با تالیف کتاب هایی به روش آموزش فعال با عنوان ریاضی را *خودبیابیم* این فرصت را فراهم کردیم تا دانش آموزان خودشان همه مفاهیم را از پایه کشف کنند و درک عمیقی نسبت به آن ها پیدا کنند.
با اجرای این کتاب ها در کلاس دیگر معلمان دغدغه طرح فعالیت را نداشته و ریاضی را به بهترین نحو و به سادگی آموزش می دهند. برای این که دانش آموزان خوش فکر و خلاق شوند باید پیوسته روی یک مسئله تمرکز و فکر کرده و آن را حل کنند. این مسائل باید هدفمند باشند تا دانش آموزان به نتایج مطلوبی برسند و هم چنین باید جذاب باشند تا با انگیزه ی بیشتری آن ها را دنبال کنند، بنابراین «بازی های فکری» را به عنوان موضوعی برای طرح مسائل و وسیله ای برای تحقق اهداف آموزشی در نظر گرفتیم و کلاس جدیدی را با عنوان «بیایید فکرکنیم» تشکیل دادیم.
همان طور که از عنوان آن پیداست به بهانه بازی کردن فرصتی را برای فکر کردن دانش آموزان فراهم کردیم. ابتدا اهدافمان را مشخص کردیم و مطابق با آن ها بازی های متنوعی را طراحی کردیم و هم چنین از برخی بازی های جهانی متناسب با اهدافمان نیز استفاده کردیم. مهم ترین کاری که برای هر بازی، صورت گرفت تالیف کتاب های آموزشی به روش فعال بود. تاکنون محتوای ۲۰۰ جلسه آموزشی آماده گردیده است. برای هر جلسه طرح درس هایی دقیق و زمان بندی شده مشتمل بر فعالیت های گروهی و فردی به همراه فیلم های آموزشی، پاورپوینت و فایل های H5p و بازی های آنلاین تدوین شده است تا کیفیت آموزش بالا برود و دقیقا به اهداف در نظر گرفته شده برای هر جلسه برسیم. آماده سازی طرح بیایید فکر کنیم ۲۷ سال زمان برده است و سال هاست در مدارس تهران تا محروم ترین شهرها و روستاهای کشور عزیزمان ایران اجرا شده است و شاهد خلاقیت و رشد شگفت انگیز همه دانش آموزان بوده ایم و تاثیر آن را نه تنها در کلاس بیایید فکر کنیم بلکه در باقی دروس نیز دیده ایم. امید است به فضل خداوند متعال بتوانیم با اجرای این طرح در سایر مدارس زمینه رشد تمامی دانش آموزان کشور را فراهم کنیم.