بنر-نمایشگاه

بازی ، دانش ، نیایش ، پازل رشد در زنگ تفریح مدرسه

زیرعنوان: این طرح با تمرکز بر بازی و فعالیت‌های گروهی، پرورش دانش و مهارت‌های علمی، و تعمیق نیایش و ارزش‌های معنوی، به دنبال تکمیل پازل رشد و شکوفایی دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح مدرسه است.

سوال: چگونه می‌توان از زنگ تفریح برای شکوفایی استعدادها و تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان استفاده کرد؟

نام و نام خانودگی: سمیه خبیری فردوسی

استان: خراسان جنوبی

شهر: فردوس

نقش: معاون آموزشی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

سابقه: 13 سال

نام مدرسه: شهید محمد جوادی

نوع مدرسه: دولتی

جنسیت: دخترانه

مقطع و دوره تحصیلی: دوره دوم ابتدایی

جغرافیای مدرسه: شهری

برگزیده بخش مدارس پیشتاز

اینجانب سمیه خبیری در سمت معاون آموزشی دبستان شهید محمد جوادی مشغول به خدمت هستم . بعد از یک ماه فعالیت در این سمت، متوجه شدم که دانش آموزان در این مدرسه، زنگ تفریح را بی‌حوصله، خسته و بی‌حال هستند.آنها در زنگ های تفریح مشکلات اخلاقی و انضباطی داشتند و با حالتی کسل و خسته به کلاس بر می گشتند که این موضوع باعث نارضایتی و گلایه معلمان شده بود. مدرسه از هویت تربیتی‌اش فاصله گرفته بود. مشکل اصلی این بود که نیاز اساسی بچه‌ها به بازی، تفریح و ارتباط با دوستانشان نادیده گرفته می‌شد. قبلاً به خاطر نگرانی از شلوغی و خطرات احتمالی، بچه‌ها اجازهٔ بازی نداشتند و همین موضوع باعث شده بود که بچه‌ها در دوستیابی و مهارت‌های اجتماعی‌شان دچار مشکل شوند.

1. بهبود روشهای آموزشی : استفاده از روشهای خلاقانه مانند : -آموزش قرآن با کمک انیمیشن .پادکست وبازیهای تعاملی – بیان داستان های قرآنی به صورت جذاب و کاربردی – برگزاری مسابقات قرآنی با جوایز تشویقی 2.تاکید بر فهم قرآن به جای صرف قرائت -آموزش ترجمه و تفسیر ساده و مرتبط با زندگی نوجوانان -بحث های گروهی درباره پیامهای اخلاقی و اجتماعی آیات 3. ایجاد محیطی صمیمی و غیر تحمیلی -اجتناب از اجبار و ایجاد فضای دوستانه برای پرسش و گفتگو درباره قرآن -استفاده از معلمان دلسوز و با انگیزه که ارتباط خوبی با دانش آموزان دارند 4. مشارکت خانواده و جامعه – تشویق خانواده ها به نقش آفرینی در علاقمندی فرزندان به قرآن ( مثل خواندن قرآن در خانه ، شرکت در محافل قرآنی ) – استفاده از الگوی نوجوان و محبوب ( مانند قاریان همسن دانش آموزان ) برای تاثیر گذاری بیشتر 5- رفع شبهات و پاسخ به سوالات – ایجاد فضای امن برای پرسشگری دانش آموزان درباره قرآن و دین -استفاده از منابع معتبر برای پاسخگویی به شبهات رایج نوجوانان 6. تلفیق قرآن با هنر و فن آوری – استفاده از هنرهای تجسمی، تئاتر ، سرودهای مناسب برای انتقال مفاهیم قرآنی

فیلم توضیح تجربه

نظرات شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همکار گرامی !

این بخش به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم.