از آنجایی که شورای دبیران می تواند با نگاهی جامع نگر،برنامه ریزی درسی و پرورشی را همسو با ساحت های سند تحول بنیادبن پیش ببرد ،سعی کردم نقش معلم را به عنوان ((مربی تحول آفرین))(راهکار3-1سند)با نهادینه کردن فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری و کیفیت بخشی شورای دبیران به آنها بازگردانم. بنابراین شورای دبیران دبیرستان فاطمیه از جلساتی فرمالیته و صرفا سخنرانی و قرائت بخشنامه به سمت نقش اصلی معلمان در اداره امور مدرسه پیش رفت.و به محفلی پویا و اثر گذار تبدیل شد. با ایجاد گروههای درسی تخصصی ؛،هر گروه مدیریت و مسئولیت اداره یکی از جلسات را برعهده گرفت.ارتباطات اجتماعی مثبت و همدلی بین کارکنان شکل گرفت که به نوبه خود باعث شادی و آفریش معنا در محیط کار شد. با مدیریت باز و مشاوره ای کارکنان در تمام فعالیت های مدرسه مشارکت داده شوندو احساس کنندهرگونه برنامه ریزی متعلق به همه است .و نسبت به سیاست هاو برنامه های مدرسه حس هویت و مالکیت پیداکنند و تعلق سازمانی آنها بیشتر شود و ازتمام توانایی های خود برای به حداکثر رساندن بهره وری سازمانی استفاده نمایند.
1درقدم اول با توجه به محدودیت ها و امکانات مدرسه ،سیاست های محلی و منطقه ای و ملی و با هدف بررسی مستمر عملکرد مدرسه ،برنامه عملیاتی مدرسه ام را با مشارکت سایر ارکان مدرسه تدوین کردم. شعار آموزشی و پرورشی آموزشگاه را تدوین و برای همکاران و دانش |آموزان تبیین کردم. 2-جدول زمان بندی جلسات شورای دبیران و سرفصل های کلی آن در برنامه عملیاتی تنطیم گردید.(تعدادجلسات از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برگزاری 9جلسه اثر بخش و با کیفیت در پایان سال ) برسد. 3-مدیریت چرخشی جلسات: هرجلسه شورای دبیران توسط یکی از گروه های درسی اداره گردید تا فرهنگ مشارکت جویی و حس تعلق خواهی بین دبیران شکل گیرد. 4-اشتراک گذاری تجربیات: در جهت ارتقائ مشارکت جمعی از دبیران با تجربه و موفق مدرسه ام خواستم تا راهکارهای اثرگذار آموزشی و تربیتی خود را برای سایردبیران توضیح دهند. به عنوان مثال :راهکار تربیتی و جذب فراگیران
دسترسی
این بخش به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم.