صفحه اصلی > اخبار : علی پارسانیا: الف‌تا زمینه‌ ساز کنش جمعی معلمان برای تحول مدرسه است

علی پارسانیا: الف‌تا زمینه‌ ساز کنش جمعی معلمان برای تحول مدرسه است

دکتر علی پارسانیا

به گزارش دبیرخانه رویداد بین‌المللی الف‌تا، علی پارسانیا، دبیر رویداد بین‌المللی الف‌تا در مصاحبه با روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ابتدا با ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده پس از برگزاری رویداد سال گذشته بیان کرد: باتوجه به آنکه یکی از اهداف رویداد الف‌تا انتشار و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات برتر و الهام‌بخش است، فیلم‌های ارائه تجربیات الهام بخش توسط معلمان و مدیران برگزیده از طریق وبگاه رویداد الف‌تا با سایر معلمان و مدیران مدارس به‌اشتراک‌گذاشته شد.

همچنین تمامی تجربیات برتر درقالب کتاب روایت شده‌اند تا دراختیار معلمان و مدیران سراسر کشور قرارگیرد. یکی دیگر از اقداماتی که صورت پذیرفت تولید مستندهای کوتاه از مدارس برتر سال گذشته بود که از طریق رسانه‌های جمعی انتشار داده خواهد شد.

وی در ادامه در رابطه با تاکید برآنکه هدف از طراحی و برگزاری این رویداد زمینه‌سازی برای حرکت و کنش جمعی معلمان برای تحول مدرسه است عنوان کرد: وضعیت کنونی نظام آموزش و پرورش کشور آکنده از ظرفیت‌ها، انگیزه‌ها و تجربه‌های قابل ستایشی است که هم‌افزایی، اعتبار یافتن و شبکه شدن آن‌ها با یکدیگر، گفتمان تحول در مدرسه را شکل خواهد داد که برای تحقق آن  نیازمند اقدامات مختلفی هستیم.

در این راستا وزارت آموزش و پرورش در قالب برگزاری رویداد الف‌تا در تلاش است با الگوسازی از تجربیات و اقدامات نوآورانه و تحولی و ایجاد بستر تعامل و هم‌افزایی بین معلمان، مدیران مدارس و فعالان تربیتی سراسر کشور زمینه حرکت و کنش جمعی معلمان را برای تحول در مدرسه فراهم سازد.

پارسانیا با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزیر محترم و معاونان وزیر ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین بخش‌ها و واحدهای مختلف وزارت آموزش و پرورش است عنوان کرد: ایجاد وحدت و هماهنگی میان جشنواره‌های متعدد وزارت آموزش و پرورش که مخاطب آن مدیران و معلمان مدارس است، یکی از اتفاقات مطلوب وزارت آموزش و پرورش می‌باشد که در دومین دوره از رویداد الف‌تا محقق گردید.

دبیر رویداد الف‌تا در رابطه با فرآیند اجرای دومین رویداد الف‌تا گفت: ابتدا تجربیات خلاقانه و تحول‌آفرین تمامی معلمان، مدیران، هنرآموزان و مدارس سراسر کشور در دو بخش مدارس پیشتاز  تحول و تک تجربه های تحول آفرین از طریق وبگاه رویداد جمع‌آوری می‌گردد، پس از آن این تجربیات به صورت استانی و کشوری داوری خواهند شد و تجربیات برتر و الهام بخش در سراسر کشور شناسایی می‌شوند. درمرحله بعد اقدامات و برنامه‌هایی برای روایت و انتشار تجربیات برتر و الهام بخش در سطح استان‌ها و کشور از جمله برگزاری نشست‌های گفتگومحور معلمانه، برگزاری نمایشگاه استانی به صورت داوطلبانه توسط استان‌ها در هفته معلم، برگزاری نمایشگاه کشوری و تولیدات رسانه‌ای مؤثر و انتشار در رسانه‌های جمعی انجام خوهد شد.

وی در پایان در رابطه با تداوم رویداد الف‌تا عنوان کرد در تلاش هستیم تا پس از برگزاری نمایشگاه استانی و کشوری بستر تعامل و گفتگوهای علمی میان معلمان و مدیران دغدغه‌مند را فراهم نماییم تا شاهد تکثیر تجربیات برتر و الهام‌بخش باشیم.

لازم به ذکر است در روز دوشنبه در مراسمی با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و جمعی از معاونان وزیر از پوستر دومین رویداد الف‌تا رونمایی شد و از برگزیدگان رویداد سال گذشته تقدیر بعمل آمد

پست های مرتبط

معاون هماهنک کننده سپاه پاسداران: الف تا دوره کارورزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران ضمن انتقاد به عدم حضور صددرصدی دانشجویان دانشگاه…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

معاون سازمان صدا وسیما: الف تا سراسر امید، پویایی و جذابیت است

معاون سازمان صداوسیما در حاشیه بازدید از دومین رویداد ملی الف تا…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش: رویداد الف تا به قوت خود باقی خواهد ماند

به گزارش دبیرخانه رویداد ملی الف‌تا، حجت الله الماسی درحاشیه بازدید از…

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید