زد و خورد با کتاب!

ایده هایی برای درمان خشونت با مسئولیت دهی و کتابخوانی

سوال: چطور خشونت دانش آموزان را در مدرسه کنترل کنیم؟

اطلاعات صاحب تجربه:

نام و نام خانوادگی: عصمت باوقار زعمی

نام مدرسه: نونهالان انقلاب

استان: هرمزگان

مقطع: ابتدایی دوره اول

مقطع: ابتدایی دوره اول

شهرستان: بندرعباس, ناحیه 2

نوع مدرسه: شهری دولتی

اطلاعات صاحب تجربه:

نام و نام خانوادگی: عصمت باوقار زعمی

نام مدرسه: نونهالان انقلاب

استان: هرمزگان

مقطع: ابتدایی دوره اول

مقطع: ابتدایی دوره اول

شهرستان: بندرعباس, ناحیه 2

نوع مدرسه: شهری دولتی

چطور رادیو پادکست؟؟؟؟ * صبحگاه های نامنظم و بی برنامه *دانش آموزان بدون انگیزه و خواب آلود در صف صبحگاه *دانش آموزان بی‌علاقه نسبت به کتاب و کتابخوانی در زنگ های تفریح *زنگ تفریح‌های شلوغ و پرمشاجره * عدم همکاری دانش آموزان و والدین شان در برنامه‌های صبحگاهی و جشن‌های ملی و مذهبی مدرسه *کشف استعداد و توانایی دانش آموزان برای مسابقات فرهنگی ، هنری راه حل چیست؟ اول از کلاس خودم شروع کردم .از آنجایی که دانش آموزان با استعدادم در زنگ های تفریح به جای مفید بودند به دنبال دعوا و مشاجره بودند و من به جای استراحت باید دعواهای آنها را قضاوت کنم ذهنم را درگیر کرد.پس یک کاری باید کرد… اول از کتابدار سیار شروع کردم، دانش آموزان مستعدم را که اتفاقا زنگ تفریح‌ پرمشاجره‌ هم بودند را انتخاب کردم . به عنوان کتابدار سیار خواستم در زنگ‌های تفریح برای پایه های پایین تر کتاب بخوانند .اوایل همراه شان بودم تا با حمایت من بتوانند کارشان را درست انجام بدهند.کم کم شیطنت ها کم شد. این گام کافی نبود البته گام خیلی خوبی به شمار می آمد. گام بعدی.. باید به والدین شان این شناخت را می دادم که در کنار آموزش به مسائل تربیتی هم فکر کنند. شاید فرزندشان نتواند یک دکتر بشود اما می‌تواند با اعتماد به نفس و بیان قدرتمند یک بازاریاب عالی، وکیل کارکشته ویا یک نویسنده خیلی خوب باشد.باید خانواده‌ها هم وارد میدان می‌شدندباید آن استنداپ ها، لطیفه ها ،معرفی مقام آورهای ورزشی و هنری و صدای دلنشین موسیقی چون تنبک ، عود و فلوت که جایش به شلوغی های زنگ تفریح داده بود را به گوششان می رساندم .در جلسه ی شورای مدرسه این مسئله مطرح شد. پیشنهاد رادیو پادکست را دادم باتشویق مدیر و معاون مدرسه روبرو شدم، پوستر و کلیپ معرفی رادیو را تولید و بدون هیچ هزینه ای رادیو پادکست نونهالان راه اندازی کردم.والدین استقبال نکردند. دست به کار شدم قصه‌های آموزنده، نکات تربیتی آماده و پخش کردم .بچه‌های مستعد را انتخاب و از آنها خواستم که در محیط آرام مدرسه قصه تعریف کنند.بچه‌ها ی مقام آور ورزشی و هنری در رادیو پادکست مدرسه معرفی شدند. والدین وقتی پژواک صدای فرزندشان را از رادیو پادکست مدرسه شنیدند کم کم استقبال کردند .دیگر پدر آتش نشان مسائل ایمنی ،مادر پرستار مسائل بهداشتی،والدین معلم مسائل تربیتی، قصه های بومی و صدای موسیقی محلی را برای رادیو پادکست می فرستادند و اینطور بود که رادیو پادکست نونهالان انقلاب جان گرفت.

گالری تصاویر:

نظرات شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *